V poslední době se velice http://www.reklamnikarty.cz/formaty.htm často zmiňuje, že internetové vyhledávače si vlastně nezákonně berou obsah, vytvořený někým jiným, využívají je na své stránce s vyhledáváním a ještě k tomu všemu ani nepodpoří uživatele v tom, aby klikl na ten modrý odkaz a přenesl se tak do země zaslíbené, na vaší webovou stránku, kde může klikat na reklamy, co jen hrdlo ráčí. A to je přesně ten největší problém. Kdyby si vyhledávače půjčovaly obsah, ale zároveň donutily uživatele, aby na ten odkaz klikl, tak by bylo vše v pořádku a nikdo by s ničím neměl problém, až na pár kverulantů, kteří ale budou mít vždycky s něčím problém.
Pokud si totiž všimnete moderní stránky s výsledky vyhledávání od jakéhokoliv internetového vyhledávače, první a úplně na vrcholu jsou vybrané bohaté příspěvky. Co to je za příspěvky? To je nový formát výsledků, který obsahuje například nejen text a odkaz, ale také grafiku, video nebo jiné mediální soubory. Zároveň poskytuje dostatečně jednoduchou a krátkou odpověď na uživatelem položený dotaz na vyhledávání, takže si jej uživatel může přečíst a má to, není třeba na nic klikat. Může si k tomu všemu ještě pustit video v rámci vyhledávače. Co to znamená?
Vy vytvoříte pracně obsah, naválcujete ho klíčovými slovy, projdete všechny seo optimalizace a pak se pustíte do zveřejňování. Vytvořit ten obsah vám dalo třeba tři dny úporné práce. Jste pyšní a hrdí a myslíte si, že to přivede spoustu klikajících uživatelů. Ale omyl, přijde vyhledávač, odstřihne si potřebnou část a odnese si ji k sobě, aniž byste z toho něco měli.
Ovšem je pravdou, že ne všechny webové stránky tratí na této „směně“ se stránkou vyhledávání. Některé právě naopak získávají dojmy, navyšování reputace i přednostní postavení na stránce, jsou zkrátka vidět a dokážou to využít. Takže je opravdu jenom na dané webové stránce, jestli toho nějak využije a zhostí se své nové role, nebo se bude vzpouzet a například podá žalobu.