Nový pohon
Samozřejmě jej nemůžeme nazývat úplnou novinkou, protože už dříve se vyrobilo pár vozů, kdy se do běžného auta dal elektromotor a několik baterií. Takový vůz však neměl nijak velký výkon ani dojezd. Nyní jsou elektrické vozy vyráběny v mnohem masivnějším měřítku a díky moderním technologiím a posunu v oblasti akumulátoru jsou parametry slušné. Stále však stojí více než běžné vozy, čímž se stávají pro řadu lidí nedostupné či raději za takovou cenu zvolí slušnější vůz se spalovacím motorem.
Elektromobily nabídnou velmi slušnou akceleraci, která jde u sportovnějších vozů opravdu znát. Dále se pyšní levnějšími náklady na provoz, protože nabíjení není tak drahé, tedy pokud nevyužíváme rychlonabíječky s drahým tarifem. Nabíjecí síť je dost rozsáhlá, takže při dobrém plánování, kde budete nabíjet by až takový problém být neměl. Jestliže bydlíte v rodinném domě, tak v něm můžete mít vlastní speciální nabíječku.
Finální rozhodnutí
To je samozřejmě na Vás, protože nadšenci si třeba kupují Teslu, která má slušný výkon, a navíc poskytuje moderní technologie, akorát za ni něco zaplatíme. Při pohledu na běžný elektrický vůz zjistíme, že skutečný dojezd není tak slavný, takže při delších cestách třeba do zahraničí je potřeba naplánovat zastávky na nabíjení. Rychlonabíjení čas výrazně zkrátí, ale zase je méně šetrné pro baterii, a proto není vhodné jej využívat stále.
Je výhodné se k baterii správně starat, aby nám skutečně vydržela co nejdéle. Celá výměna bývá dost drahá, ale mnohdy se dá vyměnit jenom určitá část, což už taková hrůza není. Jestliže nechcete čistě elektrický vůz, tak potom je tu možnost plug-in hybridu, který kombinuje i spalovací motor, takže spotřeba je dost malá a emise nízké. Elektronika vyhodnotí, jaký typ pohonu je pro danou situaci nejvýhodnější, přičemž není problém, aby oba motory běželi najednou.