Faktem je, že dnes žijeme nejen v reálném světě, nýbrž i v tom virtuálním. A to především od té doby, co se internet stal široce dostupným díky nízkým cenám starších modelů chytrých mobilních telefonů a také místům s volnou wi-fi, která nalezneme v centru mnoha měst a také na veřejných místech, jako jsou například nákupní centra.
Na internetu dnes hledáme informace, setkáváme se s přáteli i s rodinou, plánujeme cesty, sledujeme filmy či seriály i nakupujeme. Klasické telefonní seznamy jsou dnes již minulostí. Není tedy divu, že se tomuto vývoji přizpůsobily i firmy.
Dnes má každá z nich svou internetovou stránku. Tou chce především zapůsobit na potenciální zákazníky a přimět je, aby si její produkt koupili. Avšak to není ani zdaleka tak jednoduché. Jen málokdo pozná, kdy je web dokonalý, a kdy ještě potřebuje vylepšení. Existuje však několik ukazatelů, které nám s tímto problémem mohou pomoci.
Jedním z nich je celková struktura webu. Ta by měla být jednoduchá a srozumitelná. Návštěvník by se měl snadno dostat k jakékoliv informaci, kterou potřebuje, a to i takový, který s počítačem příliš zkušeností nemá.
Co se pozadí týče, to by mělo odpovídat zaměření firmy. Zároveň by nemělo odvádět pozornost od psaného textu. Neonová a zářivá pozadí webových stránek z devadesátých let jsou již naštěstí minulostí. Text by navíc měl být jasně čitelný, neměl by tedy s pozadím nijak splývat.
Pokud jde o obsah, i zde je několik věcí, které zde nutně musí být. V první řadě to je katalog zboží či služeb, a to s podrobným popisem jednotlivých produktů. Součástí by měl být i ceník, kde si zákazník snadno vyhledá, kolik daný výrobek stojí a porovná jej s jiným. Zapomenout nelze ani na kontakty. Zde by měla být jak fyzická adresa firmy, případně jejích poboček, tak telefonní číslo a e-mail.
Především ale musí být daná stránka aktuální. Pak věřte, že bude úspěch zaručen.