V devadesátých letech se u nás v republice rozmohl trend kupovat zájezdy na poslední chvíli. Znamenalo to, koupit výhodně nabídku, která se nabízí těsně před odjezdem. Cestovní kanceláře tak chtějí obsadit všechny kapacity a vy, pokud máte tu možnost, že můžete nastoupit na dovolenou třeba za dva dny, získáte za atraktivní cenu dovolenou snů. Ale je to skutečně i dnes tak výhodné? Tím, jak jsme se naučili využívat těchto výhod, se najednou cestovní kanceláře čím dál tím víc specializovaly spíše na tyto prodeje. Zájem byl velký a tak se jim začalo vyplácet prodávat tyto zájezdy. Ceny již nejsou pro kupující tak výhodné jako dříve, ale prodej je zaručen. Jen si musíme uvědomit, že tyto zájezdy se uskutečňují někdy třeba až za půl roku. Prodej těchto zájezdů tedy není zdaleka na poslední chvíli.
Bohužel, spousta lidí u nás slyší na slevy a tak, když se nabídne zájezd se slevou, neváhají ho koupit. Ale už nezkoumají, proč kupují zájezd v lednu na srpen nebo září.
Jaký je rozdíl mezi First a Last Minute zájezdem?
First – znamená zájezd v první chvíli, zpravidla na počátku sezóny. Je to vlastně koupě při první možné příležitosti, tedy nabídka je nová a je v ní spousta výhod. Většinou je to prodej na další rok a bývá zajímavý některými slevami a bonusy. Někdy se i stává, že děti mají pobyt zdarma, stačí zaplatit zálohu. Nejvýhodnější bývá takový zájezd právě pro rodiny s dětmi,je na něj vypsána sleva a odměna za včasný nákup. Navíc je výhoda, že je v tuto dobu poměrně velký výběr. U zájezdů těsně před jejich začátkem jsou také lákavé velké slevy. Obvykle u nich platí to, čím méně dnů do odjezdu, tím levněji vás to vyjde. Ale jinak nabídka je již většinou přebraná, takže vlastně kupujete to, co zbylo. Pokud ale nemáte čas plánovat dovolenou několik týdnů či měsíců předem, může být pro vás ideálním řešením.
Závěrem tedy vyplývá, že koupě dovolené před začátkem sezóny se vyplatí daleko víc, než čekání na slevu na poslední chvíli.