Studovat vysokou školu na konci minulého století, to znamenalo časté návštěvy univerzitní knihovny a hledání potřebných podkladů a vědomostí pro studium. Prohrabávali jste se kartičkami s názvy knih v kartotéce a hledali tu správnou, kde byste mohli nají odpovědi na své otázky. Často si studenti dělali legraci, že vysoká škola vás nenaučí vědomostem, ale naučí vás, jak si je rychle někde najít. Dnešní studenti mají situaci v mnohém usnadněnou, hlavně v tom, že mají většinu podkladů zpřístupněnou na webech školy, často i knihovny nabízí internetový přístup a mají mnoho knih a skript v online podobě. Co však zůstalo i v dnešní době, musíte umět hledat.
Vyhledávat na internetu, to potřebujete vyhledávač, mezi nejpoužívanější můžeme směle zařadit Google.
Do vyhledávače zadáváme slova, kterými se snažíme co nejpřesněji vystihnout to, co hledáme. Pokud například potřebujete koupit novou pračku, tak zadáte-li do vyhledávače pouze slovo pračka, budete se prohrabávat spoustou stránek a po chvíli se v tom ztratíte. Ale zadáte-li slovo pračka plus slova vrchní plnění, výběr se vám značně sníží. Můžete doplnit i další slova, podle toho, jakou konktrétně pračku hledáte.
Nad tím, aby vyhledávače fungovaly dohlíží SEO webdesignér, který nastavuje parametry vyhledávačů, aby byly rychlé a aby vám vyhledaly skutečně to, co potřebujete. Tento obor, digitální agentura, to je stále na vzestupu, protože lidí hledajících na internetu neustále přibývá.
Vyhledávat na internetu v rámci vzdělávání se naučily i naše děti, když probíhala online výuka v době covidu. Byla to v podstatě součást výuky, protože ne vše jim stihli jejich učitelé během online přenosu vysvětlit. Často dostávali domácí úkoly, jejichž součástí bylo hledání informací a málokdo je hledal v učebnicích, když měl před sebou počítač a internet.